Expo for Human- Computer and Games Engineering
02 Jul 2018
Human- Computer and Games Engineering Exposition 2018
You are invited to learn about and experience project works by our students enrolled in:
When?
Time | Event | Venue |
---|---|---|
9am | Opening & start of exhibition | Z8, 1. Stock |
10am to 4pm | Student Presentation | Z8, 1. Stock |
4pm to 5pm | Networking | Z8, 1. Stock |
From 5:30pm | Keynote | B1, Hörsaal A1001 |
From 6:15pm | Company Presentations | B1, Hörsaal A1001 |
From 7pm | Company Exhibition & open end Networking | M2 Foyer |
Where?
Am Hubland Süd 97074 Würzburg Germany
By Car
Parking is available
By Train
- There are frequent bus rides from the train station to “Hubland/Mensa”
- For current times check www.bahn.de
What?
Keynote
“HMI Herausforderungen bei (teil)automatisiertem Fahren”, Dr. Andreas Keinath, Leiter Usability BMW Group
MCS Student Presentations
Ausstellungsmodul | Thema |
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HCI Master | Automatisierte Verschlagwortung von Bildern |
Einführung und Evaluation einer Tablet-basierten Applikation zur Unterstützung realer Reanimationseinsätze im Krankenhaus | |
Workload in VR: Entropie als implizites Maß | |
Multitemporal Crop Identification with Deep Learning | |
Augmenting non-verbal communication in immersive environments. The architecture for a multiuser approach. | |
InjectX - Using ML to trigger augmented social behavior in VR | |
Creation of Breaking Bad Behaviour’s Version 7 | |
MCS Bachelor | Prototyping of Conversational User Interfaces: Applying the Wizard-of-Oz Method to Alexa Skills |
Collaborative Tagging in Small Groups | |
Untersuchung von Commission Errors bei prospektiven Gedächtnisaufgaben mithilfe von Interviews | |
GAMBIT - Gamified Application based on a Mixed-reality Boardgame as Interactive Tutorial | |
Does contextual inquiry lead to a valid purchase decision? Method testing by selecting a specific prototyping tool | |
Evaluation eines Bürostuhls zur Sitzzeitunterbrechung | |
A comparison between analogue and mixed reality | |
The impact of team affinity on social cognition | |
The impact of team affinity on social cognition: an technical implementation in virtual reality | |
Entwicklung Ton-basierter Vibrationsmuster zur Führung von Handgesten am Beispiel des Thereminspiels | |
Virtueller Arbeitsplatz | |
Augmentierung von Tabletopspielen durch AR | |
Einflüsse von Medienformen auf die Effektivität von Evaluationswerkzeugen | |
Untersuchung von perspektivischen “Fehlern” in Gemälden | |
Die Wechselwirkung von Telepresence und Virtual Body Ownership in Virtual Reality: Implementierung und experimentelle Durchführung | |
Text vs. Sprachnachricht | |
Game Changer | |
Implizite Wirkung von Farbe und Helligkeit im User Experience Design | |
Uncanny Valley Effekt bei zoomorphen Robotern | |
UI-Development for Deep-Brain-Stimulation | |
Untersuchung von Augmented Reality-Systemen im Kontext der Wartung von Industrieanlagen | |
Methoden benutzerzentrierter Gestaltung | Smaps - Der schlaue Weg ans Ziel zu kommen |
E-Zettel - App rund um den Einkauf mit Kindern | |
Nachhaltiges und ökologisches Einkaufen | |
Mediennutzung in Kirchengemeinden | |
Fahrradfahrer in Würzburg - Feedback System | |
Eltern auf dem Spielplatz | |
Würzstop | |
EyeShop - System zur Unterstützung von Blinden und Sehbehinderten beim Einkaufen |