Human-Computer Interaction

Expo for Human- Computer and Games Engineering

02 Jul 2018

Human- Computer and Games Engineering Exposition 2018

You are invited to learn about and experience project works by our students enrolled in:

When?

Time Event Venue
9am Opening & start of exhibition Z8, 1. Stock
10am to 4pm Student Presentation Z8, 1. Stock
4pm to 5pm Networking Z8, 1. Stock
From 5:30pm Keynote B1, Hörsaal A1001
From 6:15pm Company Presentations B1, Hörsaal A1001
From 7pm Company Exhibition & open end Networking M2 Foyer

Where?

Am Hubland Süd 97074 Würzburg Germany

By Car

Parking is available

By Train

What?

Keynote

“HMI Herausforderungen bei (teil)automatisiertem Fahren”, Dr. Andreas Keinath, Leiter Usability BMW Group

MCS Student Presentations

Ausstellungsmodul Thema
HCI Master Automatisierte Verschlagwortung von Bildern
  Einführung und Evaluation einer Tablet-basierten Applikation zur Unterstützung realer Reanimationseinsätze im Krankenhaus
  Workload in VR: Entropie als implizites Maß
  Multitemporal Crop Identification with Deep Learning
  Augmenting non-verbal communication in immersive environments. The architecture for a multiuser approach.
  InjectX - Using ML to trigger augmented social behavior in VR
  Creation of Breaking Bad Behaviour’s Version 7
MCS Bachelor Prototyping of Conversational User Interfaces: Applying the Wizard-of-Oz Method to Alexa Skills
  Collaborative Tagging in Small Groups
  Untersuchung von Commission Errors bei prospektiven Gedächtnisaufgaben mithilfe von Interviews
  GAMBIT - Gamified Application based on a Mixed-reality Boardgame as Interactive Tutorial
  Does contextual inquiry lead to a valid purchase decision? Method testing by selecting a specific prototyping tool
  Evaluation eines Bürostuhls zur Sitzzeitunterbrechung
  A comparison between analogue and mixed reality
  The impact of team affinity on social cognition
  The impact of team affinity on social cognition: an technical implementation in virtual reality
  Entwicklung Ton-basierter Vibrationsmuster zur Führung von Handgesten am Beispiel des Thereminspiels
  Virtueller Arbeitsplatz
  Augmentierung von Tabletopspielen durch AR
  Einflüsse von Medienformen auf die Effektivität von Evaluationswerkzeugen
  Untersuchung von perspektivischen “Fehlern” in Gemälden
  Die Wechselwirkung von Telepresence und Virtual Body Ownership in Virtual Reality: Implementierung und experimentelle Durchführung
  Text vs. Sprachnachricht
  Game Changer
  Implizite Wirkung von Farbe und Helligkeit im User Experience Design
  Uncanny Valley Effekt bei zoomorphen Robotern
  UI-Development for Deep-Brain-Stimulation
  Untersuchung von Augmented Reality-Systemen im Kontext der Wartung von Industrieanlagen
Methoden benutzerzentrierter Gestaltung Smaps - Der schlaue Weg ans Ziel zu kommen
  E-Zettel - App rund um den Einkauf mit Kindern
  Nachhaltiges und ökologisches Einkaufen
  Mediennutzung in Kirchengemeinden
  Fahrradfahrer in Würzburg - Feedback System
  Eltern auf dem Spielplatz
  Würzstop
  EyeShop - System zur Unterstützung von Blinden und Sehbehinderten beim Einkaufen

Games Engineering Student Presentations

GameLab 1 Projects - Games
GameLab 2 Projects - Game Engine Plugins
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